Direktlänk till inlägg 3 mars 2010

Eländes elände...

Av Katarina Wesström - 3 mars 2010 19:01

Hejsan.

Här har vi varit sjuka, någon typ av magsjuka med feber och ett gräsligt illamående.

Jag sov precis hela tisdagen, frånsett att jag var uppe och tog medicin på morgonen och visste inte hur jag skulle klara av att gå tillbaka till sängen, det var fruktansvärt.

 

Som jag berättade häromdagen så pajade diskmaskinen i lördags. Det blev ett hål i kassan men bara att spara in på något annat, cigaretterna tex tycker min man. Sluta rök, jag vill verkligen att Du ska sluta röka, så nu har jag i ett  svagt ögonblick lovat att jag ska ta tag i det. Puhh men jag måste nu, håller på och peppar mig för fullt faktiskt. Jag tror att jag måste ha sånt rökplåster den första veckan för min omgivnings skull åtminstone men å andra sidan har jag klarat av att sluta röka förr, men viljan den måste också finnas annars tror jag att det är omöjligt.

 

Jag har bestämt mig för att scrappa mig en sparbössa för att lägga ner rökpengarna i, som vi ska ha till att göra något roligt för istället för att som nu, elda upp.

Jag intalar mig att det är ett bra beslut iallafall.

 

I morgon ska jag till Arbetsförmedlingen i gruppen igen, jag var inte där i tisdags eftersom jag var dålig,

Jag har haft en sån hemsk värk också de senaste veckorna och det sitter högre upp i ryggen på ett ställe , nere i länden med utstrålningar i bägge benen nu. Det är jätte underlig känsla i vänster fot förutom värken, det känns som att alla tår spretar rakt ut fast att de inte gör det. Svanskotan värker som om jag skulle ha ramlat ordentligt och landat på den, vilket jag inte gjort.

Händerna har satt igång och jävlas igen också och jag har inflammationsvärk från leder. Det är antagligen en sån jobbig period nu med mer värk och lite småfeber som jag själv tror beror på inflammationen i lederna.

 

I helgen får jag kanske träffa Theo igen, goungen.

I dag var Elle och Neo Och Nicky hemma hos mig en stund, de har lekt och lekt.

Vi har scrappat en stund också på deras nivå förstås.

Vi stansade ut pirater på Epic maskinen som de sedan limmade fast på ett pappersark, Neo på ett grönt papper och Nicky på ett rosa papper, vad förvånad jag bli över färgvalen.

Sedan färglades det hela med tuschpennor och glitterlim, de skrev namn och datum och i morgon ska skapelserna med till dagis.

Ja de e söta dessa små.

 

Nu ska jag inta ryggläge i soffan och glo lite på tv, vänta på att mannen kommer hem.

Men eftersom alla korsningar måste öppnas upp efter väghyveln så får vi se om han kommer i morgon efter arbetstid i så fall är det andra gången denna veckan det är så.

 

Ha en trevlig kväll.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina Wesström - 12 mars 2010 08:47

Hejsan. Nu var det ett tag sedan jag skrev något här, jag har inte haft någon ork till det tyvärr. Jag ska strax iväg på sista mötet i gruppen hos Arbetsförmedlingen, tråkigt att inte träffas nåt mer. I går var bästa gången på denna grupp, då f...

Av Katarina Wesström - 28 februari 2010 00:16

Hej. Nu var det ett tag sen jag var här och bloggade, det beror på att jag varit helt slut denna veckan. Det var första veckan som jag var på gruppen med Arbetsförmedlingen, den här arbetslivsutvecklingen man ska eller får gå om man vill, när man b...

Av Katarina Wesström - 22 februari 2010 19:00

Hejsan. Alla ska få högre ersättning när de blivit utförsäkrade från sjukförsäkringen sas det i december 2009. Nu är det februari 2010 och det vi kan konstatera är att alla inte alls fått högre ersättning, egentligen varför ska vi som är sjukskri...

Av Katarina Wesström - 21 februari 2010 19:21

Hej igen. Nu har jag fått min kallelse till grupp på arbetsförmedlingen, ca 2 tim per gång två dagar i veckan då vi ska fokusera på framtiden. Det här ser jag verkligen fram emot, det ska bli jätte intressant och se vad vi ska göra och hur man tä...

Av Katarina Wesström - 21 februari 2010 18:31

Hej, hej. Nu har jag inte varit här på några dagar, jag harv inte hunnit så kan det vara ibland. Det var massor utav snö som föll eller kanske virvlade ner, det var faktiskt snöstorm som utlovats. Vi hade det bra här hemma gick ingen somhelst n...

Presentation


Kattas blogg där det kommer att finnas gott o blandat om vår vardag och lite scrapping.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010
>>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards