Direktlänk till inlägg 17 februari 2010

Rubrik saknas

Av Katarina Wesström - 17 februari 2010 10:58

Hej alla.

I dag är en ny dag,  i går var det mycket.

Först var jag på Arbetsförmedlingen och träffade en handläggare, hon är trevlig och är till för mig som individ.

Vi pratade lite om det hon antecknat sist och hon fick lite papper av mig angående min sjukdomshistoria.

Vi pratade om att förmodligen ska jag gå i gruppen med start nästa vecka där vi ska fokusera på framtiden, hon undrade vad jag ville arbeta med och vad jag tror att jag ska klara samt att det inte kan bli tal om någon heltid längre för min del, vilket vi är helt överens om.

 

Men, vad kan jag tänka mig. Det kan ju vara så att jag kan få en utbildning av dem alltså till något som jag tror mig klara av, dessutom kunde de hjöälpa till med en arbetsträningsplats vilket är bra därför att jag inte vet vad jag kan klara och heller inte i vilken omfattning.

Min inställning är oftast att "något måste jag kunna klara" bara det är flexibelt med sittande och stående samt att jag kan röra mig då det behövs och gå ifrån när jag känner att det är dags för avslappning. Även ta de micropauser som jag måste ta, men är så himla usel på det,  sitter liksom inte i ryggmärgen och i min natur fungerar jag så att man ska sköta sina arbetsuppgifter och jobba på för att bli klar, inte vara lat.

 

Ja, jag vet det var precis allt detta jag fick lära mig på smärtrehab att jag ska lyssna på kroppen för att inte få smärttoppar och ta det lite lugnare, inte göra klart allt på samma dag, det får delas upp ingen världskatastrof om det blir klart en annan dag huvudsaken att jag mår så bra jag kan med mina besvär.

 

Jag jobbar stenhårt på detta helatiden i min vardag, lära mig att säga nej ingår också i den processen.

 

Iallafall så är de inga idioter på Arbetsförmedlingen som tagit över från Försäkringskassan, men de har ett tufft arbete framför sig. Med alla vi som blir överförda dit  när våra sjukdagar tagit slut hos Försäkringskassan.

 

Nu ska jag ta och gå ut i snöovädret, min lilla hund vill säkert ut på en promenad nu.

 

Hejsvejs.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina Wesström - 12 mars 2010 08:47

Hejsan. Nu var det ett tag sedan jag skrev något här, jag har inte haft någon ork till det tyvärr. Jag ska strax iväg på sista mötet i gruppen hos Arbetsförmedlingen, tråkigt att inte träffas nåt mer. I går var bästa gången på denna grupp, då f...

Av Katarina Wesström - 3 mars 2010 19:01

Hejsan. Här har vi varit sjuka, någon typ av magsjuka med feber och ett gräsligt illamående. Jag sov precis hela tisdagen, frånsett att jag var uppe och tog medicin på morgonen och visste inte hur jag skulle klara av att gå tillbaka till sängen, ...

Av Katarina Wesström - 28 februari 2010 00:16

Hej. Nu var det ett tag sen jag var här och bloggade, det beror på att jag varit helt slut denna veckan. Det var första veckan som jag var på gruppen med Arbetsförmedlingen, den här arbetslivsutvecklingen man ska eller får gå om man vill, när man b...

Av Katarina Wesström - 22 februari 2010 19:00

Hejsan. Alla ska få högre ersättning när de blivit utförsäkrade från sjukförsäkringen sas det i december 2009. Nu är det februari 2010 och det vi kan konstatera är att alla inte alls fått högre ersättning, egentligen varför ska vi som är sjukskri...

Av Katarina Wesström - 21 februari 2010 19:21

Hej igen. Nu har jag fått min kallelse till grupp på arbetsförmedlingen, ca 2 tim per gång två dagar i veckan då vi ska fokusera på framtiden. Det här ser jag verkligen fram emot, det ska bli jätte intressant och se vad vi ska göra och hur man tä...

Ovido - Quiz & Flashcards