Direktlänk till inlägg 16 februari 2010

Arbetsförmedlingen trots en fast anställning.

Av Katarina Wesström - 16 februari 2010 08:00

Hej allesammans.

I dag ska jag på ett besök hos en handläggare på arbetsförmedlingen, inget ont om arbetsförmedlingen.

Det känns dock lite konstigt att jag som är sjukskriven men utförsäkrad och har en fast anställning på 100%, ska gå hos arbetsförmedlingen för att de handläggarna där ska avgöra, bedöma hur mycket jag eventuellt klarar av att arbeta och med vad!?

Vad har de för medicinskutbildning för att kunna bedöma detta undrar jag då, jag ska fråga min handläggare idag hur hon ser på saken alltså vad och hur hon bedömer det!?

 

Är det inte lite underligt, jag har arbetstränat på min arbetsplats, jag har även arbetsprövat där. Jag har också tjatat och tjafsat till mig att en tredje gång få  arbetsträna med andra arbetsuppgifter, sådana arbetsuppgifter som man i diverse utredningar kommit fram till kanske eventuellt vara funktionella för mig.

När jag äntligen fick prova dessa andra arbetsuppgifter var det bara 1 1/2 månad kvar av min förlängda tid jag fick ta del av sjukförsäkringen och tack vare det sa min arbetsgivare nej till fortsatt arbetsträning med de nya arbetsuppgifterna eftersom citat " Vi har skapat dessa arbetsuppgifter till dig".

 

Det kan jag inte riktigt hålla med om då dessa arbetsuppgifter som jag utförde innebar arbetsbördslättnad för andra personer i företaget och de verkade glada för att de fick hjälp av mig.

 

Kan det vara ovilja till omplacering kanske?

 

Det ska även nämnas tycker jag att återgå till mina gamla arbetsuppgifter är uteslutet vilket vi är rörande överens om alla inblandade, jag, arbetsgivare, läkare samt försäkringskassan.

 

Ska jag säga upp mig kanske, för att förlora både arbete och möjlighet till hjälp via en försäkring som träder i kraft , en försäkrin som min arbetsgivare i flera år har betalat för mig.

 

Jag tycker och känner att detta är jobbigt, mycket psykiskt påfrestande dessutom. Jag vet inte varken ut eller in längre, hur jag ska göra?!

 

Jag har varit sjukskriven i så många år nu pga problem rent fysiskt med kroppen som jag fått pga av min glädje att arbeta och uppnå mål som satts av företaget. Samtidigt som jag inte gett mig tillåtelse att lyssna på kroppen utan kört på!

 

Ja, jag får se vad som händer som sagt ska få träffa en handläggare idag. Vad händer sen efter de tre månader som man ska ingå i arbetslivsorienteringen hos arbetsförmedlingen?

 

Jag har varit där en gång sedan i januari  på inskrivning kan man kalla det för och ev i slutet på februari ska jag få gå i en grupp där vi ska se framåt, det är det jag vet just nu.

 

Återkommer i saken då jag vet mer, man ska se allt ljust, det blir kanske jätte bra det här.

 

See you, kram katta.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina Wesström - 12 mars 2010 08:47

Hejsan. Nu var det ett tag sedan jag skrev något här, jag har inte haft någon ork till det tyvärr. Jag ska strax iväg på sista mötet i gruppen hos Arbetsförmedlingen, tråkigt att inte träffas nåt mer. I går var bästa gången på denna grupp, då f...

Av Katarina Wesström - 3 mars 2010 19:01

Hejsan. Här har vi varit sjuka, någon typ av magsjuka med feber och ett gräsligt illamående. Jag sov precis hela tisdagen, frånsett att jag var uppe och tog medicin på morgonen och visste inte hur jag skulle klara av att gå tillbaka till sängen, ...

Av Katarina Wesström - 28 februari 2010 00:16

Hej. Nu var det ett tag sen jag var här och bloggade, det beror på att jag varit helt slut denna veckan. Det var första veckan som jag var på gruppen med Arbetsförmedlingen, den här arbetslivsutvecklingen man ska eller får gå om man vill, när man b...

Av Katarina Wesström - 22 februari 2010 19:00

Hejsan. Alla ska få högre ersättning när de blivit utförsäkrade från sjukförsäkringen sas det i december 2009. Nu är det februari 2010 och det vi kan konstatera är att alla inte alls fått högre ersättning, egentligen varför ska vi som är sjukskri...

Av Katarina Wesström - 21 februari 2010 19:21

Hej igen. Nu har jag fått min kallelse till grupp på arbetsförmedlingen, ca 2 tim per gång två dagar i veckan då vi ska fokusera på framtiden. Det här ser jag verkligen fram emot, det ska bli jätte intressant och se vad vi ska göra och hur man tä...

Ovido - Quiz & Flashcards