Alla inlägg under november 2009

Av Katarina Wesström - 23 november 2009 00:48

Jag och min stegräknare.

Det är fantstiskt vad fort det går att få ihop steg egentligen, jag har nu börjat att ha stegräknare på mig varje dag. Min tanke är att jag ska komma upp i minst 10,000 steg per dag och förhoppningsvis bli bättre i värken jag har speciellt i ryggen men också på många andra ställen i kroppen.

 

Nu har jag haft den i några dagar och kommit upp i mellan 10000 och 13000 steg, jag vet inte om det räcker för att minska i omfång och kanske lite på vågen.

Det räcker dock gott o väl för min kropp den skriker åt mig vissa dagar att sluta upp med dessa dumheter:(, men kanske kan jag hålla ut ett tag och då få lös lite endorfiner ur kroppen som ger välbehag istället för obehag:).

 

Jag får se vad som händer, men det ska vara bra att få igång blodcirkulationen i kroppen iaf.

Jag måste dock ta det lite lugnt för smalbenen, benhinnorna är definitivt inte sams med mig.

 

I morgon ska jag jobba lite då ska jag se hur många steg jag kan komma upp i. Det blir spännande.

 

Jag ska försöka hitta någonstans där man ser hur många steg det är rekommenderat att gå per dag, för att hålla sig i trim.

 

Hej sålänge.

Av Katarina Wesström - 23 november 2009 00:29

Hej hopp... Detta skulle vara en helt vanlig söndag, ingenting inplanerat. Jo förresten jag hade tänkt att scrappa lite, men det blev inte så.

Istället har jag o Kjelle alltså mormor o morfar haft Vårat underbara barnbarn Nicole här, då händer det saker. Hon är så söt och uppfinningsrik denna lilla dam som nyss fyllt 3 år.

Det gick i ett här hemma, lunch, leka med docka o vagn, bada. Nickan kom på att hon var smutsig det hade hon blivit när hon var ute o lekte, så nu var det plötsligt nödvändigt med ett bad. Fram med saker som skulle bada med henne, på med vattnet och i med skum o badkulor sen var det ok.

 

Hon ritade också, trodde att hon skulle få ha mina Tombow pennor men se det gick inte mormor med på, denna gång. Lillskruttan och de andra kusinerna har egna pennor att rita med. De pennorna dög dock inte så då blev det blyerts och bläckpenna, sedan var damen nöjd.

 

Efter några timmar var det dags att åka hem till mamma och Neo, sagt o gjort. Väl hemma spelades det spel och huxflux var det middagsmat, senvar damen trött och ville sova.

 

Här hemma lagade jag fisk, lax på spenatbädd supergott tyckte jag , men fick inte direkt medhåll från övriga familjemedlemmar. Så kan det vara fisk är ingen höjdar mat i vår familj, tyvärr.

 

Nu måste det bli sängen efter en blöt hundpromenad, regnar o regnar här, hela dagen.

 

Godnatt och sov så gott.

Av Katarina Wesström - 22 november 2009 22:43

 ÅHH, vilken underbart fin höstdag, vi skulle ha Neo hos oss under dagen några timmar han tog med sin kickbike. Veronica och Henrik kom med barnen, vi tog en promenad till Ö-lekparken barnen hade sina cyklar med, utom Theo då som fick åka vagn.

Det lektes ordentligt när vi var i parken och Henkan o Virre hade fika med sig, det var uppskattat av alla.

När det var färdiglekt tog vi Drömparken ,  utefter Å-promenaden hem, super härligt.


När vi kom hem åt vi lunch och sen läste vi lite, jag och Neo.

Det var en sån här mysig lördag med fint höstväder så att det var skönt att vara ute. Jag känner mig jätte glad av sällskapet och vädret.

Med andra ord en super lördag.


Nu försöker jag få till det här med Blogg och det var inte så lätt som jag trodde, det ska ställas in o fixas.

Jag ska ägna mig åt det en stund till, sängen tidigt eftersom det är jobb i morgon. På återhörande go vänner.Theo oi Ö-Parken.ch Henrik   Det var medtaget fika till parken, något som var uppskattat av både stora och små.  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Kattas blogg där det kommer att finnas gott o blandat om vår vardag och lite scrapping.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards