Direktlänk till inlägg 28 januari 2010

Kan inte sova.

Av Katarina Wesström - 28 januari 2010 00:30

 Hej.

Nu var det mycket längesedan jag var här och skrev något, nu ska jag skärpa mig och faktiskt börja blogga, de ni  .


I dag har det varit snöstorm här, ganska mysigt när man inte behöver gå ut utan kan vara inomhus och bara titta ut.

Nu kan jag inte bara vara inomhus utan måste ut med lill vovven. Det var ett äventyr kan jag lova, han är liten och försvann i snön, men roligt tyckte han att det var. Synd att jag inte hade kameran med mig bara, men, men, jag i ett nötskal.


Jag har varit på min första scrapbooking träff sedan sist, det var superkul. Jag tittade mest men fick ihop en LO iallafall, även om jag fick fixa till det sista hemma. Det var färg som inte torkade så men det gick bra iaf.


Jag har en så otroligt underbar affär här i stan som är helt inriktad på scrapbooking och cardmaking saker med suverän personal som hjälper och stöttar i alla lägen. Det är så skönt för en nybörjare som jag och tur de visar aldrig att de lessnar på mig, mina frågor och mitt pladder.


Jag har fixat en länk till butiken, det är även en webb butik med så mycket fint.


Nu på lördag ska jag gå en minialbums kurs på sagda butik, det ska bli super skoj. Att få lära sig hur man gör, jag gör iof allt möjligt men som sagt kul att få lite grunder att gå vidare på.


I går var jag faktiskt på vift för ovanlighetens skull.

Jag var till Sollentuna en sväng hos en tjej och fikade, på vägen dit svängde jag förbi IKEA Barkarby och gick och strosade en 40 minuter där, jag hittade skräpkorgar och en låda till pappers förvaring.

Jag har städat i mitt scraprum i dag och försöker få en fungerande ordning, vi får se hur det går om det blir bra kan det hända att jag lägger ut ett kort, vi får se.


I dag kom straffet för min lilla utflykt i går, har så förb*nnat mycket värk i ryggen nu och ingenting hjälper. Borde sova men det går inte.

Och jag som ska börja på arbetslivsintroduktionen nu, ska på möte nästa vecka.

Jag som trodde att jag skulle klara av detta lite i en lagom omfattning, klarar inte ens av gårdagens lilla utflykt. Hur ska detta gå? Framtiden får utvisa.

Jag vet inte ens vad de på arbetsförmedlingen vill att jag ska göra, men de ska väl utreda hur stor arbetsförmåga jag har. Det har jag försökt att utreda tillsammans med Försäkringskassan, läkare, utredningar och min arbetsgivare nu i över 6 år.


Problemet med mig är att jag vill jobba, jag vill mer än jag klarar av, jag kommer vara tvungen att lugna nermig ännu mera, jag som redan gör allt i snigelfart och väldigt lite varje dag för att det inte ska bli smärttoppar.

Ja, ja nu ska jag inte gnälla, att ha ständig värk är faktiskt min vardag jag ska bara försöka att ha så lite värk som möjligt, vilket är svårt. Nog om detta.


Nu tror jag att det nästan slutat snöa, jag drömmer mig bort till ett varmt och soligt Kreta till vårat lilla paradis, sååååååååå sköööööönnttt.....


Nu ska jag nog prova att sova lite trots allt.

Godnatt gott folk, sov sött.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina Wesström - 12 mars 2010 08:47

Hejsan. Nu var det ett tag sedan jag skrev något här, jag har inte haft någon ork till det tyvärr. Jag ska strax iväg på sista mötet i gruppen hos Arbetsförmedlingen, tråkigt att inte träffas nåt mer. I går var bästa gången på denna grupp, då f...

Av Katarina Wesström - 3 mars 2010 19:01

Hejsan. Här har vi varit sjuka, någon typ av magsjuka med feber och ett gräsligt illamående. Jag sov precis hela tisdagen, frånsett att jag var uppe och tog medicin på morgonen och visste inte hur jag skulle klara av att gå tillbaka till sängen, ...

Av Katarina Wesström - 28 februari 2010 00:16

Hej. Nu var det ett tag sen jag var här och bloggade, det beror på att jag varit helt slut denna veckan. Det var första veckan som jag var på gruppen med Arbetsförmedlingen, den här arbetslivsutvecklingen man ska eller får gå om man vill, när man b...

Av Katarina Wesström - 22 februari 2010 19:00

Hejsan. Alla ska få högre ersättning när de blivit utförsäkrade från sjukförsäkringen sas det i december 2009. Nu är det februari 2010 och det vi kan konstatera är att alla inte alls fått högre ersättning, egentligen varför ska vi som är sjukskri...

Av Katarina Wesström - 21 februari 2010 19:21

Hej igen. Nu har jag fått min kallelse till grupp på arbetsförmedlingen, ca 2 tim per gång två dagar i veckan då vi ska fokusera på framtiden. Det här ser jag verkligen fram emot, det ska bli jätte intressant och se vad vi ska göra och hur man tä...

Presentation


Kattas blogg där det kommer att finnas gott o blandat om vår vardag och lite scrapping.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards