Alla inlägg den 22 februari 2010

Av Katarina Wesström - 22 februari 2010 19:00

Hejsan.

Alla ska få högre ersättning när de blivit utförsäkrade från sjukförsäkringen sas det i december 2009.

Nu är det februari 2010 och det vi kan konstatera är att alla inte alls fått högre ersättning, egentligen varför ska vi som är sjukskrivna och inte arbetsföra ha högre ersättning vi är inte mer arbetsföra nu.

 

En annan sak man  kan ifrågasätta, jag har läkarintyg på att jag inte är arbetsför utan sjuk, det har jag som vanligt skickat in till min arbetsgivare men nu plötsligt ska jag ta tjänstledigt för att kunna delta i arbetslivsorientering hos Arbetsförmedlingen.

Jag ifrågasätter VARFÖR?

Jag är inte arbetsför och har ett giltigt läkarintyg men nu säger man att det saknas intyg att det är ett glapp i perioden, hur blev det så!?

Är läkarens intyg inte intygande längre, kan även tillägga att andra på samma företag som även de ska  delta i denna arbetslivsorientering hos AF inte behöver ta tjänstledigt utan där är det läkarintyget som gäller, jag har inte ifrågasatt detta hos min arbetsgivare ännu, det blir en senare fråga.

Nu har jag både lämnat läkarintyg och tagit tjänstledigt tom 2/4-2010.

Jag förstår inte riktigt systemet, men tids  nog kommer jag att få ett svar.

Dessutom tickar mina A-kassedagar trots att jag inte är arbetslös.

Ett råd bli för h-v inte långtidssjuk.

Tack för idag.

Ovido - Quiz & Flashcards