Alla inlägg den 12 februari 2010

Av Katarina Wesström - 12 februari 2010 23:41

Jag har varit chaufför idag, hämtat dottern och barnbarn för att åka till BVC och ge den lille vaccination.

Stackars lilla pojke, han skulle ha två sprutor en i varje ben men det fanns bara en personal.

Han blev lite ledsen av den första sprutan, det gick snabbt över så när hon tvättade på andra benet visste han vad som skulle hända, han började gråta innan hon ens stuckit stackarn.

 

Det var tur att han skulle få träffa sin favorit, morfar det är det bästa han vet, då duger ingenting annat.

 

Jag sitter här och gör några födelsedag kort, det är mysigt och avkopplande.

Jag blev bara så himla trött så jag tror att jag fortsätter i morgon, hittar inte den nyinköpta grattis stämpeln heller. Har letat igenom allt tom städat ii scrapping rummet.

Det blev några korgar inköpta idag för att jag ska få någon slags funktionell ordning härinne.

 

Jag tror det blir ryggläge nu i natt har jag fått sova hela natten på väldigt länge, det var skönt men det straffar sig jag kommer inte upp ur sängen stel och värk.

Det tog mig halva dagen att bli som jag brukar vara, usch.

 

Godnatt gott folk.

Av Katarina Wesström - 12 februari 2010 11:28

Orkar inte längre hela tiden dubbelkolla allt jämt, alla beslut som tas av myndigheter.

Som tex att jag nu är utförsäkrad från sjukförsäkringen, ok de e ok tycker jag att man förnyar systemet.

Hur vore det om man då har en plan en plan som är utarbetad så att de olika tjänstemännen vet hur saker ska fungera, att de har direktiv, men det finns inte nya regler ploppar upp varje dag och dessutom får de olika direktiv.

En person säger att jag ska lämna in mitt sjukintyg till arbetsgivaren och det räcker, en annan person på samma instans i detta fall arbetsförmedlingen säger att jag måste ta tjänsteledigt från min arbetsgivare!!!


Hur ska jag veta vad som gäller när de som ger direktiven inte ens vet?!


Försäkerhetsskull lämnar jag in både sjukintyget och ansöker om tjänstledigt från min arbetsgivare för att kunna deltaga i arbetslivsinriktningen på arbetsförmedlingen, för att jag ska få min ersättning som nu är ett aktivitetsstöd istället för sjukersättning och dessutom tickar det minus på mina A-kasse dagar detta trots att jag inte är arbetslös, HALLÅ, undrar bara hur genomtänkt allt detta är.


Jag lämnar in ett papper till min A-kassa (Unionens A-kassa) som jag beställt från Försäkringskassan, min A-kassa räknar Då ut vilken ersättnings summa jag ska ha från Arbetsförmedlingen som Försäkringskassan ska betala ut till mitt konto.

Jag ringer min A-kassa och frågar hur de räknat ut min ersättningsnivå, en tjänsteman där kollar i mitt ärende och upptäcker ett litet räknefel, som han utrycker sig och jag måste enligt honom överklaga detta beslut för att de ska kunna räkna rätt.

Jag protesterar och anser att de ska räkna om detta utan att jag ska behöva överklaga, detta lilla räknefel är 300:- per dag alltså halva min sjukersättning.


Vi har en mycket lång diskussion om detta med att överklaga och han säger att vi kan diskutera detta till telefonen inte orkar mer, men jag tänker inte göra något föränn Du överklagat.


Jag kollar upp deras regler och där står att de ska utan erinran ändra beslut som beror på bla räknefel, med stöd av detta försöker jag få tag på denna kille igen och det går naturligtvis inte.

Alltså ringar jag upp ansvarig chef, hon säger att det stämmer att jag inte ska överklaga utan de ska göra om detta omgående. Hon tar tel nr till mig om det skulle vara något säger hon.


Nu har det gått mer än en vecka och jag har inte hört ett ljud försökte få tag på dem, har mislyckats och jag har kollat med Försäkringskassan om de fått in något från A-kassan i mitt ärende, men det har dem inte.

Vad gör jag nu???? Jag känner att jag börjar bli förbannad och jag har inte krafter till allt detta strul som pågår.


Nu ska jag se om de på A-Kassan kanske är tillbaka.


På återhörande, må så gott.

Ovido - Quiz & Flashcards